زانو درد به عنوان یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین بیماری‌ها و مشکلات مربوط به مفاصل و استخوان‌ها شناخته می‌شود. علت شایع بودن این عارضه این است که زانو از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مفاصل کل بدن به حساب می‌آید. بنابراین به راحتی می‌توان گفت مفصل زانو در اکثر حرکت‌های روزانه افراد دخیل است.

یکی از روش‌های بسیار معروفی که بسیاری از افراد به منظور از بین بردن درد حاصل از بیماری‌های مربوط به زانو و درمان آن‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند، طب سوزنی زانو است. طب سوزنی در روند درمان و تسکین درد‌های ناشی از مشکلات زانو تأثیر گسترده‌ای خواهد داشت. این طب برای رفع درد و درمان گسترده‌ی بسیار زیادی از مشکلات و بیماری‌های مربوط به زانو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش سوزنگذاری برای زانو

طب سوزنی برای زانو

هنگام راه رفتن، نشستن، ‌ایستادن و حتی به منظور حفظ تعادل بدن از زانو کمک می‌گیریم. به این ترتیب سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد به علت مواجه شدن با ورم زانو، مینیسک زانو، آرتروز زانو، روماتیسم مفاصل زانو و... به پزشک و درمانگر مراجعه می‌کنند. در بسیاری از موارد انجام عمل جراحی، مصرف قرص و دارو و روش‌های پزشکی برطرف‌کننده مشکلات زانو نخواهد بود. حتی در بسیاری از موارد ممکن است مشکلات و بیماری‌های مربوط به زانو پس از مدتی با شدت بیشتری بازگردند.

طب سوزنی یکی از روش‌های بسیار کارآمد برای درمان مشکلات و بیماری‌های زانو به حساب می‌آید. بدیهی است که روش‌های درمانی دیگری نیز به غیر از جراحی برای درمان درد و مشکلات زانو وجود دارند. مطالعات و تحقیقات انجام شده در خصوص بررسی این روش‌ها نشان می‌دهند که در بین اکثر درمان‌ها، طب سوزنی زانو دارای تأثیرات بسیار گسترده‌تری است؛ به طوری‌که در مدت زمان کوتاه به کاهش درد و همچنین درمان بیماری منجر می‌شود. تحقیقات صورت گرفته در انجام طب سوزنی زانو برای درمان مینیسک نشان می‌دهد که طب سوزنی زانو علاوه بر کاهش درد به کاهش خشکی زانو نیز می‌پردازد. این روش درمانی به واسطه تحریک الکتریکی با ماساژ یخ و تحریک عصبی پوست صورت می‌گیرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، طب سوزنی زانو در بسیاری از موارد باعث افزایش انعطاف‌پذیری زانو نیز می‌شود. بنابراین افرادی که از درد زانو به دلیل مشکلات زانو رنج می‌برند و یا حتی افرادی که قصد انجام جراحی زانو را دارند، می‌توانند از این روش درمانی مفید بهره بگیرند. طب سوزنی زانو تا حد بسیار زیادی باعث کاهش درد زانو می‌شود که می‌تواند روند درمان را تا رسیدن به جراحی تسریع بخشد. حتی در بسیاری از موارد ممکن است که با انجام طب سوزنی زانو دیگر نیازی به انجام جراحی نباشد.

لازم به ذکر است که این روش درمانی نیز همچون اکثر روش‌های دیگر علاوه بر مزایای گسترده، دارای معایبی نیز هست و ممکن است پاسخگوی درد و مشکل بسیاری از افراد نباشد. حتی ممکن است برای بسیاری از افراد نیز مضر باشد. بنابراین لازم است پیش از انجام روش‌های درمانی دیگر به دریافت اطلاعات کافی در خصوص طب سوزنی زانو و عوارض آن بپردازید.

روش‌های سوزن‌گذاری در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

طب سوزنی زانو همان طور که از اسم آن برمی‌آید، به درمان مشکلاتی همچون ورم زانو، آرتروز، روماتیسم مفصلی، آّب آوردن زانو و... می‌پردازد. انجام این روش درمانی به واسطه تحریک چندین نقطه خاص از بدن با استفاده از سوزن صورت می‌گیرد که در علم طب سنتی به این نقاط، نقاط طب سوزنی می‌گویند. در حقیقت طب سوزنی یک روش متمایز و منحصربه‌فرد درمانی نیست. به این ترتیب این طب با تحریک نقاط طب سوزنی باعث افزایش سرعت روند خود درمانی طبیعی بدن می‌شود.

طب سوزنی زانو برای درمان مینیسک

البته روش‌های مختلفی برای انجام طب سوزنی زانو طراحی شده‌اند و مورد استفاده قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بادکش کردن، فتیله‌گذاری، ماساژ دستی، ماکسی باسشن، گرما درمانی، استفاده از مرهم‌های گیاهی و... اشاره کرد. اما یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین روش‌ها، به وارد کردن سوزن‌های بلند، نازک و استریل شده به چند نقطه خاص اطراف محل درد است.
در بسیاری از موارد ممکن است میزان فشار و گرمای محیط اطراف زانو را بیشتر کنند؛ که این امر باعث افزایش تأثیرات درمان، تسریع این روند و همچنین کاهش درد زانو می‌شود. انجام طب سوزنی زانو در کلینیک ارتوپدی، پس از انجام معاینات اولیه صورت می‌گیرد. این معاینات از اهمیت بسیار بالایی برخورداراند، به طوری که بدون انجام معاینه، درمان آغاز نمی‌شود. به این ترتیب ابتدا سوابق پزشکی بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورت وجود تداخل از انجام و شروع طب سوزنی زانو جلوگیری شود.

در مرحله بعد پزشک به بررسی رنگ و سطح رویی زبان بیمار می‌پردازد. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به نحوی که با انجام این کار و تشخیص طبع بیمار، دکتر بهترین و مناسب‌ترین روش درمانی را به کمک طب سوزنی زانو را برای بیمار به کار خواهد گرفت. در مرحله بعد دکتر به اندازه گرفتن نبض بیمار می‌پردازد تا در نظر گرفته شود که ضربان قلب او از حد نرمال بیشتر یا کمتر نباشد.

پس از انجام این معاینات و با در نظر گرفتن نوع بیماری، پزشک قادر به انتخاب مناسب‌ترین روش درمان برای شخص بیمار خواهد بود. در طی جلسات درمان، بیمار در مرحله نخست بر روی تخت دراز می‌کشد. سپس پزشک ضمن تشخیص نقاط طب سوزنی، سوزن‌های دراز و نازک را که توسط مواد ضد عفونی‌کننده استریل شده‌اند را وارد زانوی شخص بیمار می‌کند. به علت نازک بودن بیش از حد سوزن‌ها بیش از ۹۰ درصد افراد حتی متوجه ورود شی به داخل پوست خود نمی‌شوند و درصد کمی که متوجه آن می‌شود با درد بسیار خفیفی روبرو خواهند بود. به صورت میانگین سوزن‌ها به مدت ۵ الی ۳۰ دقیقه در داخل بدن شخص بدون حرکت باقی می‌مانند. پس از گذشت این زمان اکثر افراد با کاهش چشمگیر میزان زانو درد مواجه می‌شوند.

طب سوزنی در درمان کدام بیماری‌های زانو کاربرد دارد؟

تجربه نشان می‌دهد که هیچ یک از روش‌های درمانی پزشکی و غیر پزشکی دارای درمان قطعی نیستند. این موضوع در خصوص طب سوزنی زانو نیز صادق است. به طوری که نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد که طب سوزنی زانو دارای درمان ۱۰۰ درصدی است. اما تجربه نشان می‌دهد این روش باعث درمان و از بین رفتن درد بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات مربوط به زانو شده است. تعداد بیماری‌ها و مشکلاتی که در حوزه مفصل زانو به‌وجود می‌آیند، بسیار زیاد هستند.

در این بین طبق تحقیقات صورت گرفته، طب سوزنی زانو تأثیر بسیار زیادی در کاهش درد و حتی درمان بسیاری از این مشکلات داشته است. یکی از این موارد استئوآرتریت است. استئوآرتریت در اکثر موارد در اثر بالا رفتن سن و یا استفاده بیش از حد و اشتباه از زانو به وجود می‌آید. در این نوع بیماری غضروف محافظی که در ناحیه‌ی بین مفاصل زانو قرار دارد، کم کم از بین می‌رود.

از بین رفتن این غضروف با درد شدید همراه است و مشکلات بسیار زیادی را در هنگام انجام کار‌های روزمره برای فرد به وجود می‌آورد. همچنین احتمال بروز این عارضه در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بسیار زیاد است؛ زیرا در این هنگام مفصل زانو تحت فشار شدیدی قرار دارد. اما خوشبختانه این عارضه جزء مواردی است که تا حد بسیار زیادی با طب سوزنی قابل درمان است.

علاوه بر موارد ذکر شده یکی از مشکلات و بیماری‌های رایجی که سلامت بسیاری از بازیکنان و ورزشکاران را تهدید می‌کند نیز التهاب زانو است که با نام زانوی دوندگان شناخته می‌شود. این عارضه بسیار دردناک در اکثر موارد به علت استفاده و تکان دادن بیش از حد مفصل زانو برای ورزشکاران به خصوص دوندگان به وجود می‌آید. این عارضه که به علت ضعف وعدم انعطاف‌پذیری ساق پا به‌وجود می‌آید، با تورم و درد شدید در ناحیه مفصل زانو همراه است. این عارضه نیز جزو مواردی است که با انجام طب سوزنی قابل درمان است. علاوه بر تمام موارد ذکر شده طب سوزنی زانو برای درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که از نمونه آن‌ها می‌توان به طب سوزنی برای درمان ورم زانو، مینیسک زانو، آرتروز زانو، رومتیسم مفصلی زانو و... اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: طب سوزنی پا در تهران


طب سوزنی زانو برای درمان مینیسک

یکی از بیماری‌ها و عارضه‌های رایج مربوط ب زانو که به دلایل مختلفی ممکن است به‌جود بیاید، پارگی مینیسک زانو است. در حقیقت مینیسک یک اندام دیسکی به شکل حرف C انگلیسی است که بر روی مفصل زانو قرار گرفته و وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد. در اکثر موارد بر اثر انجام حرکت‌های ناگهانی در هنگام ورزش یا تمرین ممکن است با پارگی مینیسک زانو مواجه شویم. البته علاوه بر پارگی، آسیب دیدن این اندام لاستیکی نیز باعث به‌وجود آمدن درد شدید در این ناحیه می‌شود.

به‌عنوان مثال ممکن است بازیکنان فوتبال یا بسکتبال در هنگام انجام چرخش ناگهانی درحالی که کف پا کامل بر روی زمین قرار دارد و زانو با زاویه ۴۵ درجه خم است، با آسیب دیدگی یا پارگی مینیسک خود مواجه شوند و در ادامه درد شدید و ورم در ناحیه مفصل زانو برایشان به‌وجود آید. همچنین در بسیاری از موارد در حالتی که کف پا بر روی زمین قرار داد و زانو با زاویه‌ای بزرگتر از ۴۵ درجه خم شده است، قصد بلند کردن وسیله‌ای بسیار سنگین را داشته باشید، ممکن است با پارگی یا آسیب دیدن مینیسک خود مواجه شوید. روش‌های مختلفی از جمله پزشکی و غیر پزشکی برای از بین بردن درد حاصل از پارگی و ضربه مینیسک و همچنین درمان آن وجود دارد که یکی از شایع‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها، طب سوزنی زانو است.

طب سوزنی برای درمان ورم زانو

علاوه بر بیماری‌ها و عارضه‌های ذکر شده، یکی از رایج‌ترین مشکلات و عارضه‌های مربوط به زانو که با طب سوزنی قابل درمان است، آب آوردن زانو یا ورم زانو یا افیوژن زانو است. عوامل و بیماری‌های متعددی ممکن است باعث بروز این مشکل شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به آتروز زانو، نقرس، کیست، ضرب دیدگی زانو و... اشاره کرد. همچنین وارد شدن ضربه نسبتاً محکم نیز ممکن است باعث آب آوردن زانو شود.

افراد درگیر این عارضه با درد شدید در ناحیه مفصل زانو، ورم روی زانو، سفتی و التهاب آن مواجه هستند. در اکثر مواقع در هنگام مواجه شدن با چنین عارضه‌ای تنها روش درمان جراحی است اما لازم به ذکر است که طب سوزنی زانو قابلیت کاهش درد حاصل از این بیماری را تا حد بسیار زیادی خواهد داشت. حتی ممکن است با انجام طولانی مدت این روش درمانی، دیگر نیازی به انجام جراحی نباشد.

طب سوزنی برای آرتروز زانو

یکی دیگر از کاربرد‌های طب سوزنی برای درمان آرتروز زانو است. این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که عدم رسیدگی و درمان آن ممکن است پس از مدتی مشکلات متعددی را برای افراد به‌وجود آورد. علت اصلی خطرناک بودن آرتروز زانو این است که عدم رفع و درمان به موقع آن باعث فرسایش و از بین رفتن غضروف مفصلی می‌شود. وجود غضروف در بین استخوان‌ها و مفاصل لازم و ضروری است؛ زیرا لغزنده بودن آن عاملی برای سهولت حرکت استخوان‌ها بر روی یکدیگر است.

بنابراین در صورت عدم درمان آرتروز و درنتیجه فرسایش و از بین رفتن غضروف، مفصل و استخوان‌ها به یکدیگر ساییده خواهند شد. این امر باعث ایجاد درد نسبتاً شدیدی در ناحیه مفصل پا، خشکی، بی‌حرکتی و تغییر شکل مفصل زانو می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده درمان قطعی برای آرتروز زانو وجود ندارد و اکثر افراد مبتلا به این عارضه بایستی عمل جراحی انجام داده و به صورت مداوم به مصرف دارو بپردازند. اما لازم به ذکر است که انجام طب سوزنی زانو، می‌تواند تا حد بسیار زیادی به ترمیم غضروف مفصلی زانو و همچنین کاهش درد شدید آن منجر شود.

طب سوزنی برای روماتیسم مفصلی زانو

یکی دیگر از بیماری‌های زانو که می‌تواند تا حد بسیار زیادی توسط طب سوزنی زانو مورد درمان قرار بگیرد، آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی زانو است. آرتریت روماتوئید مثالی از بیماری خود ایمنی است. به طوری که در این هنگام سیستم ایمنی بدن با اختلال مواجه می‌شود و بافت‌های خود بدن را به عنوان عضو بیگانه تشخیص داده و آن‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن، اندام سینوویوم که یک پوشش غشایی احاطه‌کننده مفصل زانو است را به عنوان عضو بیگانه تشخیص می‌دهد. در ادامه سیستم ایمنی به منظور دفاع از بدن این غشای پر اهمیت را مورد حمله قرار می‌دهد و باعث افزایش ضعف در ناحیه مفصل زانو می‌شود.

طب سوزنی برای درمان ورم زانو

در نتیجه این حمله، این غشا دچار التهاب بسیار زیادی شده و ممکن است پس از مدت زمانی غضروف‌ها و دیگر استخوان‌ها به‌عنوان اندام بیگانه شناخته شوند و مورد حمله قرار بگیرند. در این نوع بیماری با سفت شدن، ورم و درد شدید در ناحیه مفصل زانو مواجه خواهیم بود. بنابراین با توجه به آنچه پیش‌تر ذکر شد، درد حاصل از روماتیسم مفصلی زانو نیز ممکن است تا حد بسیار زیادی با انجام طب سوزنی از بین رود. حتی ممکن است انجام روش‌های درمانی طب سوزنی باعث شود درمان این بیماری تا حد بسیار زیادی با موفقیت انجام شود. بسیاری از افرادی که از بیماری آرتریت روماتوئید رنج می‌برند، پس از اتمام اکثر جلسات طب سوزنی زانو حس آرامش نسبتاً زیادی را تجربه می‌کنند.

فواید و مزایا طب سوزنی زانو

با توجه به موارد ذکرشده به جرئت می‌توان گفت طب سوزنی از جمله روش‌های درمانی است که با وارد کردن حداقل آسیب ممکن، به درمان بیماری‌ها و مشکلات مختلف و همچنین کاهش درد‌های شدید حاصل از بیماری‌ها می‌پردازد. به‌علاوه، با در نظر گرفتن تجربه و توجه به تحقیقات صورت گرفته درمیابیم که طب سوزنی علاوه بر درمان بیماری مدنظر دارای فواید و مزایای بسیار گسترده‌ای نیز هست. یکی از مزایای طب سوزنی زانو، افزایش میزان گردش خون در روش سوزنگذاری برای زانو است. پس از وارد کردن سوزن‌های دراز و باریک به داخل بدن شخص بیمار، با گذشت مدت زمان نسبتاً کوتاهی با افزایش میزان گردش خون مواجه خواهیم بود.

یکی از مهم‌ترین فواید افزایش گردش خون، از بین رفتن سموم بدن است. به طوری که با وارد کردن سوزن‌های مخصوص طب سوزنی زانو، گردش خون افزایش پیدا می‌کند و مایعات و سمومی که در آن بخش از زانو تجمع یافته بودند، به سرعت از طریق جریان خون دفع می‌شوند. در نتیجه‌ی این عمل، ورم و بادکردگی مفصل تا حد بسیار زیادی کمتر می‌شود که ممکن است دلیلی بر کاهش درد بیمار باشد. به عبارت دیگر با از بین رفتن ورم‌ها و مایعات تجمع یافته در ناحیه مفصلی زانو میزان ساییدگی و برخورد بافت‌ها و اندام‌های ملتهب شده بسیار کمتر می‌شود و در نتیجه این امر میزان درد تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

تعداد سوزن‌های قرار گرفته در بدن رابطه مستقیمی با میزان افزایش گردش خون و در نتیجه سرعت کاهش تورم مفاصل و در نتیجه کاهش درد بیمار دارد. در نظر داشته باشید که با افزایش گردش خون و ورود خون حاوی اکسیژن تازه به مفصل زانو، روند درمان و از بین رفتن التهاب‌ها با سرعت بسیار زیادی صورت می‌گیرد. علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از فواید استفاده از روش طب سوزنی زانو برای درمان مشکلات و بیماری‌های مربوط به مفصل زانو، تقویت سیستم خود ترمیمی بدن است. به این ترتیب طب سوزنی زانو باعث می‌شود سرعت ترمیم و درمان مشکلات و بیماری‌های بدن توسط سیستم درمانگر افزایش یابد.

این امر به واسطه تأثیری که طب سوزنی بر مواد شیمیایی تأثیرگذار در فرایند ترمیم بدن می‌گذارند، صورت می‌گیرد. به این ترتیب با وارد کردن سوزن‌های مخصوص، میزان هورمون‌های اندروفین و سروتونین به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. این دو هورمون با تأثیر برای روی بخش گیرنده‌های مغز، باعث تسکین درد در نواحی مختلف بدن به خصوص ناحیه‌ای می‌شود که سوزن در آن قرار گرفته است. همچنین با افزایش میزان این دو هورمون در سطح خون، روند درمان و ترمیم غضروف‌ها و مفاصل با سرعت بسیار بیشتری صورت می‌گیرد.

عوارض و خطرات طب سوزنی زانو

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد، طب سوزنی زانو از جمله روش‌های درمانی به شمار می‌رود که دارای حداقل خطرات و عوارض است. لازم به ذکر است که بایستی انجام عملیات طب سوزنی توسط پزشکی با تجربه صورت بگیرد؛ در این صورت به صراحت می‌توان گفت که خطری بیمار تحت درمان را تهدید نمی‌کند. اما به هر حال هر روش درمانی ممکن است دارای عوارض و خطراتی باشد که این مورد در خصوص طب سوزنی زانو نیز صادق است. اما خطرات و عوارض ناشی از این روش درمان بسیار ساده بوده و مشکلات زیادی را برای افراد به وجود نمی‌آورند.

به عنوان مثال از نمونه مشکلاتی که ممکن است پس از جلسه طب سوزنی برای اشخاص به‌وجود آید می‌توان به خونریزی، کبودی و یا عفونت خفیف در نواحی ورود سوزن‌ها اشاره کرد. همچنین در پوست‌های نسبتاً حساس ممکن است با قرمز شدن طولانی مدت پوست نیز مواجه شوید. علاوه بر موارد ذکر شده، در صورت استریل و تمیز نبودن سوزن‌ها، احتمال مبتلا شدن به بیماری‌ها و ویروس‌های مختلفی از جمله اچ آی وی (ایدزC)، هپاتیت و... نیز وجود دارد.

به منظور جلوگیری از بروز خطرات و مشکلات متعدد درهنگام انجام طب سوزنی زانو، در نظر گرفتن بیماری‌های خطر آفرین حائز اهمیت است. به طوری که بایستی پیش از انجام تمام جلسات طب سوزنی، پزشک خود را از وجود هر نوع بیماری زمینه‌ای مطلع کنید. از نمونه بیماری‌هایی که ممکن است وجود آن‌ها با انجام طب سوزنی مغایرت داشته باشد می‌توان به مشکلات مربوط به انعقاد خون، بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی ضعیف، برخی از سرطان‌ها، آلرژی و حساسیت به انواع فلزات و... اشاره کرد. همچنین بایستی پیش از انجام طب سوزنی، از مصرف هرگونه دارویی که منجر به تضعیف سیستم ایمنی و یا رقیق شدن خون می‌شود، جلوگیری کنید.

هزینه طب سوزنی زانو

مدت زمان تأثیر طب سوزنی زانو

باتوجه به تفاوت شرایط و بیماری هر شخص با شخص دیگر، نمی‌توان به طور دقیق مدت زمان تأثیر طب سوزنی را تعیین کرد. به طوری‌که ممکن است در افراد مختلف با بیماری‌‎‌های متفاوت، مدت زمان قرار گرفتن سوزن‌ها در بدن، تعداد سوزن‌ها و... متفاوت باشد. البته با توجه به آخرین تحقیقات صورت گرفته، تأثیرات طب سوزنی زانو ممکن است تا ۱۲ ماه ادامه داشته باشد.

خدمات طب سوزنی زانو در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

کلینیک ارتوپدی پزشک اول به واسطه‌ی پزشکان مجرب و آموزش دیده به انجام طب سوزنی زانو با در نظر گرفتن تمام پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد. در این کلینیک تمام مراحل طب سوزنی زانو با رعایت استاندارد و ایمنی صورت می‌گیرد تا از بروز هرگونه عوارض و مشکلات رایج جلوگیری شود. همچنین در این مرکز پیش از هر چیز به ارائه مشاوره و اطلاعات کافی در خصوص نحوه‌ی انجام مراحل مختلف درمان و پیش نیاز‌های آن‌ها پرداخته می‌شود. لازم به ذکر است پزشکان و دستیاران مجرب این مرکز قبل از انجام جلسات طب سوزنی به دریافت اطلاعات کافی در خصوص پیشینه بیماری اشخاص و همچنین بررسی وضعیت بیماری از جلسات قبلی تا جلسات کنونی می‌پردازند؛ تا قابلیت ارائه چارت و نمودار تغییرات وضعیت بیمار را داشته باشند.


برای بهرمندی از خدمات طب سوزنی در تهران کلیک کنید.


هزینه خدمات طب سوزنی زانو در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

هزینه طب سوزنی زانو در کلینیک ارتوپدی پزشک اول با در نظر گرفتن تعداد جلسات، مدت زمان هر یک از جلسات، امکانات و وسایل مورد استفاده برای هر شخص و... محاسبه می‌شود.

همچنین بخوانید
طب سوزنی کمر در تهران | کاربرد انواع روش های سوزنگذاری در کاهش درد و آزادسازی اعصاب گرفتار توسط دیسک کمر | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
ارائه خدمات طب سوزنی دست در تهران | کاربرد انواع روش های سوزنگذاری در تسکین و درمان انواع بیماری های دست | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
ارائه خدمات طب سوزنی مغز در تهران | انواع روش های سوزنگذاری در تسکین و درمان انواع بیماری های مغز و اعصاب | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید
خدمات طب سوزنی گوش در تهران | کاربرد انواع روش های سوزنگذاری در تسکین و درمان انواع بیماری ها از ناحیه گوش | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: