پا و مچ پا، دو بخش بسیار پیچیده و حساس بدن هستند و در کنار کاربرد و منفعت زیاد، آسیب‌ها و مشکلات زیادی نیز در کمین آن‌هاست. بسیاری از افراد از درد در این نواحی رنج می‌برند و تا جایی پیشرفت می‌کند که دیگر قادر به ادامه زندگی به روال عادی خود نیستند. بنابراین لازم است تا هر گونه علامت غیر معمول و دردی در این نواحی جدی گرفته شود تا اگر از علائم یک بیماری جدی است، پیش از پیشرفت و ناتوان کردن فرد، شناسایی و درمان شود. در این صفحه با انواع درد پا و مچ پا آشنا خواهیم شد تا قادر به تشخیص به موقع آن‌ها باشیم.

واریس، پارگی در رباط و آرتروز و تورم مفصلی بخشی از این مشکلات و آسیب‌ها هستند که علت درد مچ پا و کف پا به شمار می‌روند. چنانچه با مشکلات و علائم بیماری ‌های پا یا علائم بیماری ‌های مچ پا درگیر هستید، بهتر است با روش های تشخیص بیماری پا و مچ پا آشنا شده و با بهترین دکتر مچ پا در تهران مشورت کنید. برای دریافت نوبت تشخیص و درمان انواع بیماری پا با روش ‌های غیر جراحی و جراحی توسط فوق تخصص پا در تهران کافی است با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.

آرتریت پا

انواع بیماری‌ها و آرتریت‌ پا و مچ پا

همانطور که گفته شد درد در ناحیه پا و مچ پا می‌تواند منجر به خانه‌نشین شدن انسان شود. علاوه بر آن تعادل و ثبات در بدن هر فردی تا حد زیادی به رباط‌ها و مفصل مچ پا بستگی دارد. ولی در نظر داشته باشید که برای تشخیص این بیماری‌ها باید به  دکتر پا خوب مراجعه و از خوددرمانی اجتناب کنید.

در بیشتر موارد، افراد وقتی با درد و مشکلی در پا و مچ پا مواجه می‌شوند، بلافاصله به دکتر مراجعه نمی‌کنند؛ زیرا تصور می‌کنند که خود به خود و در اثر گذشت زمان، بهبود خواهد یافت. اما نباید فراموش کرد که پا عضو بسیار مهمی در بدن است و اگر دچار آسیب‌های جدی شود، زندگی برای فرد بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود به محض بروز اولین علائم ناخوشایند، مانند تورم، کبودی و سست شدن مفاصل و نیز بروز درد، بلافاصله به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کرده و خدمات درمان کاملی را دریافت کنید. برخی از رایج‌ترین بیماری‌های پا عبارتند از:

آستئوآرتریت

از این بیماری به نام بیماری پیشرونده مفصلی نیز یاد می‌شود. این بیماری به بروز تورم و درد و نیز محدودیت در حرکت منتهی خواهد شد. چنانچه از یک مفصل بیش از اندازه استفاده شده و فشار زیادی به آن وارد شود، دچار عارضه آستئوآرتریت خواهد شد. آستئوآرتریت اغلب با التهاب در مفصل نیز همراه بوده و یکی از شایع‌ترین انواع آرتریت به شمار می‌رود. این مشکل بیشتر در سنین بالا بروز کرده و به کمک فیزیوتراپی و شیوه‌های درمان درد پا با روش‌های غیر جراحی قابل حل است.

مشاهده خدمات جراحی افزایش طول اندام در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

آرتریت روماتوئید

این بیماری که پا و مچ پا را درگیر می‌کند، نوعی از بیماری التهابی و خود ایمنی به حساب می‌آید که در آن سیستم ایمنی در بدن به سلول‌های سالم و خودی حمله می‌کند. چنانچه فردی به این بیماری مبتلا شود، دردهای تورمی شدیدی را تجربه خواهد کرد. نکته قابل توجه در خصوص این بیماری این است که به طور همزمان در تعداد زیادی از مفاصل در بدن ظاهر می‌شود. خشکی در مفصل و کاهش وزن و حساسیت بیشتر از اندازه در مفاصل از نشانه‌های این بیماری پا و مچ پا به شمار می‌رود. در صورت بروز این بیماری، بهتر است تا به بهترین فوق تخصص پا مراجعه کنید و این علائم را جدی بگیرید.

درمان بیماری های مچ پا با روش های جراحی

آرتریت بعد از تروما

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند علت درد مچ پا و کف پا در اثر این بیماری باشند. آسیب‌های حادثه‌ای، عفونت و تروما و بیماری‌های خود ایمنی از جمله دلایل اصلی بروز این مشکل در پا و مچ پا به حساب می‌آیند. یک متخصص پا خوب با بررسی و معاینات خود می‌تواند به راحتی به وجود این عارضه در بدن پی ببرد. در صورت ابتلا به این بیماری، درد شدیدی را در زمان حرکت در مفصل مچ پا حس خواهید کرد و در کنار ضعف عضلانی حس گرمی نیز در مفصل احساس خواهد شد.

بیماری استئوکندریت

ابتلا به این عارضه به کاهش جریان خون در مفاصل منجر شده و همین امر به شل شدن غضروف در بخش انتهایی مفصل می‌انجامد.  این عارضه اغلب بعد از انجام عمل جراحی مچ پا ایجاد خواهد شد و به همین دلیل، انتخاب جراح پا خوب بسیار نکته مهمی است که از این عوارض تا حد امکان اجتناب شود. درد و محدود شدن دایره حرکات از دیگر علائم این بیماری در پا و مچ پا هستند.

علت دردهای مچ پا و پا

دلایل زیادی وجود دارند که می‌تواند منجر به بروز درد در ناحیه پا و مچ پا شود. البته در اغلب اوقات با ادامه‌دار شدن این دردها، توصیه می‌شود به فوق تخصص پا و دکتر مچ پا مراجعه کرده و تشخیص نهایی را به عهده او بگذاریم. در این بخش به بعضی از این عارضه‌ها اشاره می‌کنیم.

اولین دلیلی که می‌تواند ایجاد درد در این نواحی را به همراه داشته باشد، پوشیدن کفش‌های نامناسب و تنگ است.
در برخی دیگر از بیماری‌های پا و مچ پا علل ژنتیکی دخیل هستند.

فشارهای نامتعارف و شدید روی پا به ویژه برای مدت زمان زیاد نیز یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند به بروز بیماری‌ها و درد در این نواحی منتهی شود.

روش‌های تشخیص بیماری پا و مچ پا توسط متخصص پا در شیوه‌های درمانی نیز موثر است. درمان درد مچ پا حاد و مزمن به کمک یک متخصص مچ پا خوب تعیین خواهد شد.

درمان‌ بیماری ‌های مچ پا با روش ‌های جراحی یا انتخاب روش‌های غیر جراحی تصمیمی است که پزشک متخصص شما باید در آن دخیل باشد. اگر به دنبال یک فوق تخصص مچ پا در تهران هستید، می‌توانید همین امروز برای دریافت مشاوره از طریق وب‌سایت اقدام کنید.

مشاهده روش ها و راه های تشخیص واریس در کلینیک پزشک اول

انواع روش‌های تشخیصی بیماری‌های پا و مچ پا در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

پیش از بیان انواع روش‌های تشخیصی مورد استفاده در کلینیک ارتوپدی پزشک اول، لازم است تا کمی درباره پزشکان فعال در این کلینیک توضیح داده شود. اگر بخواهید که توسط جراح مچ پا در تهران درمان شوید، بدون شک می‌توان گفت در این مرکز بهترین متخصص مچ پا در تهران و بهترین جراح مچ پا در مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند. بنابراین با خیالی آسوده می‌توانید پروسه تشخیص و درمان پا و مچ پا را در این مرکز و تحت نظر بهترین دکتر مچ پا پیش ببرید.

برای تشخیص و تعیین نوع عارضه و بیماری که فرد با آن در ناحیه پا درگیر است، در ابتدا مشاوره‌های لازم توسط بهترین متخصص مچ پا انجام شده و سوالاتی درباره زمان شروع دردها و نیز تورم‌های ایجاد شده و جزئیات ضروری پرسیده می‌شود.

در مرحله بعد آزمایشات لازم و ضروری و اسکن‌های مورد نیاز به تشخیص پزشک انجام خواهد شد. تمام بررسی‌های لازم روی شکل ظاهری پا صورت گرفته و در نهایت بیماری توسط پزشک تشخیص داده و اعلام می‌شود.

درمان بیماری های مچ پا با روش های غیر جراحی

انواع درمان‌های مچ پا و پا در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

پا در حکم قلب دوم در بدن و نیازمند مراقبت و توجه است. در اغلب کلینیک‌های معمولی، خدمات تشخیصی و درمانی کاملی برای درمان درد مچ پا دریافت نمی‌کنید؛ اما در کلینیک ارتوپدی پزشک اول زیر نظر بهترین جراح پا در تهران علائم بیماری‌ های مچ پا شناسایی شده و روش‌ های درمان درد مچ پا روی آن انجام می‌شود.

این درمان‌ها از راه‌کارهای ساده‌ای مانند استفاده از باند کشی شروع شده و به تزریق کورتیزون برای کاهش درد و بازسازی استخوان‌ها و از بین بردن بافت‌های آسیب دیده می‌انجامد. همچنین در صورت لزوم از درمان بیماری‌ های پا با روش های جراحی نیز استفاده می‌شود. البته تمام موارد فوق به صلاحدید بهترین دکتر پا در تهران صورت می‌گیرد.

وظایف فوق تخصص مچ پا در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

اولین وظیفه متخصص پا خوب این است که تمام تلاش خود را در جهت تشخیص درست عارضه و مشکل بیمار صرف کند. تجهیزات و امکانات موجود در کلینیک ارتوپدی پزشک اول در این زمینه کمک‌کننده خواهد بود. سپس یک  دکتر مچ پا خوب باید اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش بیماری و تشدید عوارض را در نظر بگیرد.

در گام بعدی، فوق تخصص مچ پا خوب باید طرح و برنامه‌ای مناسب برای درمان مشکل بیمار خود ارائه کند. داشتن اخلاق حرفه‌ای در کار نیز از دیگر وظایف بهترین فوق تخصص پا خوب و دکتر پا در کلینیک ارتوپدی پزشک اول است. توجه داشته  باشید، مطمئنا انتخاب درمان بیماری های مچ پا با روش های غیر جراحی اولین گزینه پیشنهادی خواهد بود و این از وظایف یک جراح مچ پا خوب است که در صورت نیاز به جراحی، کلیه عوارض پس از عمل، مدت زمان بهبودی و درصد نتیجه‌گیری از عمل را برای شما شرح دهد.

با مراجعه به کلینیک می‌توانید با اطمینان خاطر و آرامش، کلیه مراحل درمانی خود و عزیزانتان را در کمال آرامش و اطمینان به متخصصین ما بسپارید که از بین بهترین متخصص پا در تهران انتخاب شده‌اند.

بیماری‌های پا و مچ پا می‌تواند بسیار دردناک بوده و زندگی روزمره انسان را مختل کند. توجه داشته باشید که تشخیص و درمان به موقع این بیماری‌ها سیر درمان را بسیار آسان‌تر می‌کند. پس عوارض به وجود آمده را جدی بگیرید و خیلی زود با مراجعه به کلینیک‌های معتبری مانند کلینیک ارتوپدی پزشک اول مراحل تشخیص و درمان ار آغاز کنید. بهترین متخصص پا و مچ پا را در کلینیک ارتوپدی پزشک اول خواهید یافت.