بدون شک داشتن قدی بلند و اندامی زیبا، یکی از دلایل اعتماد به نفس در ما انسان‌هاست. از این‌رو افراد بسیاری هستند که ممکن است از قد خود ناراضی باشند و به‌ دنبال راه‌حل‌های بسیاری برای افزایش قدشان رفته باشند. مراجعه کردن به کلینیک‌ها و پزشک‌های مختلف درطول این مسیر و آشنایی با تعدد روش‌های افزایش قد، ممکن است گیج کننده باشد و حتی شما را از رسیدن به هدفتان دور کند. درنتیجه تحقیقات درست و بهینه در این زمینه یک ضرورت است. برخی از این راه‌حل‌ها مانند افزایش قد با روش LON، یکی از پرتکرار‌ترین روش‌‌های پیشنهادی از جانب دکترها و متخصصان است. در این صفحه در مورد افزایش قد با روش دوسویه، مراحل و هزینه های آن صحبت می‌کنیم.

افزایش قد با روش LON

افزایش قد با روش LON چیست؟

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، روش‌های متعددی برای افزایش قد وجود دارد؛ افزایش قد با روش LON  (Lengthening Over Nail)، یکی از مدرن‌ترین روش‌هایی است که مورد تایید بسیاری از پزشکان نیز قرار گرفته است. در پاسخ به سوال افزایش قد با روش LON چیست؟ به طور خلاصه باید گفت که Lengthening Over Nail روشی برای بلند کردن استخوان‌هایی است که به دلیل آسیب، اختلال رشد یا نقص مادرزادی کوتاه‌تر از حد طبیعی هستند. هدف از این کار متعادل‌سازی طول قد فرد است که به زیبایی ظاهر کمک می‌کند.

افزایش قد با روش LON ، باتوجه به ویژگی‌هایی همچون ایمنی، راحتی و قیمت مقرون به صرفه‌اش، یکی از در دسترس‌ترین و پیشرفته‌ترین روش‌های افزایش قد است. در این روش افزایش طول قد، از ابزارهایی همچون میخ‌های داخلی ساخته شده از آلیاژ فولاد ضد زنگ و فیکساتورهای خارجی با هم استفاده می‌شود. خوب است بدانید که با بکارگیری این روش، بیماران می‌توانند بسیاری از فعالیت‌های بدنی، از جمله راه رفتن را حتی در مرحله افزایش طول قد انجام دهند.

در افزایش قد با روش LON ، فیکساتور خارجی فقط در طول دوره افزایش قد 3 ماهه استفاده می‌شود. پس از تکمیل فرآیند افزایش طول، فیکساتور خارجی با یک عمل جزئی برداشته می‌شود و intramedullary nail remains  تا زمان بهبودی کامل استخوان در مغز استخوان باقی می‌ماند. با استفاده از این روش، بیماران می‌توانند شاهد 6 سانتی متر افزایش در استخوان درشت نی یا 8 سانتی متر در استخوان ران باشند.

مراحل افزایش قد با روش LON

نگاهی کلی به مراحل افزایش قد با روش LON:

آزمایش خون

به منظور مطمئن شدن از اینکه هیچ مانعی برای جراحی وجود ندارد، از بیمار آزمایش خون گرفته می‌شود که اولین مرحله در افزایش قد است.

اسکن اشعه ایکس

برای بررسی استخوان‌ها توسط پزشک، اسکن اشعه ایکس تجویز و انجام می‌شود.

صحبت و مشورت با پزشک

پس از انجام دو مرحله قبل، حال برای بررسی نتایج نهایی با پزشک و مطلع شدن درباره دیدگاه واقع بینانه پزشک متخصص، جلسه‌ای بین بیمار و پزشک برگزار می‌شود.

عمل جراحی

پس از بررسی‌ها توسط پزشک، اگر مانعی وجود نداشته باشد، بیمار برای عمل جراحی آماده می‌شود. این عمل ممکن است به صورت میانگین بین 2 الی 4 ساعت طول بکشد.

مزایا افزایش قد با روش LON

بستری شدن بیمار در بیمارستان

پس از عمل جراحی، بیمار در بیمارستان بستری می‌شود تا تحت مراقبت ویژه قرار گیرد. این فرایند ممکن است 4 الی 5 روز طول بکشد.

ترخیص از بیمارستان

افزایش قد با گذشت 5 روز بعد از عمل شروع می‌شود و قبل از ترخیص از بیمارستان، پزشک نکات نگهداری را توضیح می‌دهد.


مشاهده خدمات و روش های درمان زانو درد در کلینیک ارتوپدی پزشک اول


مزایا افزایش قد با روش LON

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ایمن بودن، راحتی و قیمت مناسب از مزایا افزایش قد با روش LON هستند؛ اما قطعا دلایل دیگری هم وجود دارد که افزایش قد با روش LON توسط پزشکان پیشنهاد می‌شود. مزایایی همچون:

  • کوتاه بودن دوره درمان
  • تاثیرگذاری بالا
  • راه رفتن درطول درمان
  • هزینه مناسب
  • تجربه افزایش قد بدون دردسر

به‌طور کلی افراد بسیاری افزایش قد با روش LON را به دلایل زیر انتخاب می‌کنند:

قابلیت اطمینان بالا در LON در مقایسه با روش‌های خارجی کلاسیک به دلیل اینکه intramedullary nail تثبیت بیشتری به استخوان می‌بخشند.

حذف زودهنگام دستگاه‌های خارجی، امکان بازگشت زودتر به فعالیت‌های عادی زندگی روزمره را فراهم می‌کند.

برای مقایسه، در روش هالیفیکس (Holyfix)، بیماران باید 9 تا 12 ماه یا بیشتر با وسایل خارجی راه بروند، بخوابند و زندگی کنند.

مهم‌تر از همه، هزینه‌های معقول این روش در مقایسه با جدیدترین روش‌ها را نیز باید درنظر گرفت.

خطرات افزایش قد با روش LON

نگاهی به بارزترین خطرات افزایش قد با روش LON:

  • هزینه جراحی به دلیل استفاده از intramedullary nail نسبت به روش‌های کلاسیک بیشتر است.
  • خطر ابتلا به عفونت در افزایش قد با روش LON وجود دارد؛ مگر اینکه پانسمان به درستی تعویض شود.
  • امکان ناراحتی بیماران در مقایسه با روش‌های داخلی وجود دارد؛ زیرا فیکساتورهای خارجی به پاها متصل هستند.

به‌طور کلی مشکلاتی که در این روش ممکن است رخ دهد عبارتند از:

درد، عفونت محل جراحی و استخوان، از دست دادن حرکت مفاصل، مشکلات در بهبود، آسیب عصبی یا رگ خونی، لخته شدن خون و نیاز به روش‌های دیگر برای کمک به بهبود و اصلاح.

دوران نقاهت افزایش قد با روش LON

افزایش قد با روش LON یک روش ساده نیست. با توجه به روند بهبودی، بیماران باید زمان قابل توجهی را برای آن صرف کنند. قابل ذکر است که 3 ماه اول یک دوره حیاتی برای بیماران است تا هرچه بیشتر این روند را به سلامت طی کنند. جدا از بهبودی، برای بررسی عملکرد و وضعیت سلامتی بیمار در دوره افزایش قد، باید مرتبا به پزشک مراجعه کرد. علاوه بر همه این‌ها، بیماران باید به یک جلسه فیزیوتراپی مناسب پیش یک فیزیوتراپیست بروند که به خوبی با روند افزایش طول اندام بعد از عمل آشنا است. به طور کلی دوران نقاهت افزایش قد با روش LON ممکن از بیش از 4 ماه طول بکشد.

افزایش قد با روش LONچیست؟

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، پس از جراحی باید انتظار بستری 3 تا 4 روزه در بیمارستان را داشت. در طول این مدت در بیمارستان، به بیماران و اعضای خانواده آن‌ها نحوه مراقبت از محل‌های زخم و تمیز نگه داشتن آن‌ها آموزش داده می‌شود. همچنین نحوه عملکرد فیکساتور و نحوه انجام افزایش طول استخوان با چرخاندن اجزای فیکساتور خارجی آموزش داده می‌شود.

در افزایش قد با روش LON، مدت زمانی که طول می‌کشد تا استخوان بلند شود، به طول پاها یا بازوهای فرد بستگی دارد. به طور کلی به ازای هر سانتی‌متر افزایش قد، یک ماه طول می‌کشد تا استخوان بلند شود. به عنوان مثال، اگر قرار باشد سه سانتی متر بلند شود، حدود 30 روز طول می‌کشد تا استخوان جدید تشکیل شود، سپس 2 تا 3 ماه دیگر برای بهبودی و سفت و پایدار شدن استخوان طول می‌کشد.

هزینه عمل افزایش قد با روش LON

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، هزینه افزایش قد با روش LON، بسیار مناسب و این روش یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های افزایش طول استخوان است. قیمت جهانی هزینه عمل افزایش قد با روش LON حدود 16000 تا 30000 دلار است. البته باید توجه داشت که نرخ این عمل ممکن است در کشورهای مختلف کمتر یا بیشتر از قیمت جهانی باشد. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه عمل افزایش قد به این روش، به کلینیک پزشک ارتوپد مراجعه کرده و پس از ویزیت و بررسی توسط پزشکان و متخصصان کلینیک، از قیمت آن مطلع شوید.

همچنین بخوانید
ارائه خدمات عمل جراحی افزایش قد با روش Ilizarov توسط متخصصان مجرب در کلینیک ارتوپدی پزشک اول + مراحل افزایش قد با روش الیزاروف| برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت تماس بگیرید.
ارائه خدمات عمل جراحی افزایش قد با روش LATNتوسط متخصصان مجرب در کلینیک ارتوپدی پزشک اول + مراحل افزایش قد با روش LATN| برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت تماس بگیرید.
ارائه خدمات عمل جراحی افزایش قد با روش MTN توسط متخصصان مجرب در کلینیک ارتوپدی پزشک اول + مراحل افزایش قد با روش MTN| برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: