طب سوزنی پا در کلینیک ارتوپدی

بسیاری از اوقات، پیداکردن راه‌هایی برای کاهش درد مزمن پا ممکن است کاملاً غیرممکن به نظر برسد. همین‌طور تشخیص اینکه درد از کجا می‌آید، چرا رخ می‌دهد و برای رفع آن در آینده چه کاری می‌توانید انجام دهید شاید کار دشواری باشد. همان‌طور که می‌دانید، هیچ‌چیز ناتوان‌کننده‌تر یا آزاردهنده‌تر از تحمل درد پا نیست همان عضلات، اعصاب و عروقی که ما را هر روز از نقطه A به نقطه B می‌برند. با وجود این، بر اساس گزارش بنیاد آرتریت، بیش از ۴۶  میلیون آمریکایی هر روز با آرتریت یا سایر مشکلات مزمن درد مفاصل زندگی می‌کنند. از این افراد، حدود ۹۰ درصد از بیماران دچار درد مزمن در پا یا مچ پا می‌شوند.

به‌خاطر همین باتوجه‌به شیوع درد پا درمان‌های متفاوتی هم وجود دارد اما شاید باورکردنی نباشد که یک یا دو سوزن می‌تواند به ازبین‌بردن بیماری‌های پا، به‌خصوص آنهایی که به طور روزانه با فاشیای کف پا سروکار دارند، کمک کند. پس اگر با بونیون، میخچه، خار پاشنه، نوروما یا کف پا زندگی می‌کنید که دامنه حرکتی شما را محدود کرده، بهتر است که به درمان چندهزارساله طب سوزنی پا که در کلینیک ارتوپدی پزشک اول ارائه می‌شود فکر کنید. ما در این مطلب در مورد طب سوزنی پا برای شما خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

عوارض طب سوزنی پا

طب سوزنی برای پا

طب سوزنی پا به‌عنوان درمانی برای کاهش درد و التهاب طراحی شده است که با تزریق سوزن‌های ریز در نقاط استراتژیک اطراف پا برای باز شدن مسیرهای افزایش جریان خون و تولید مواد شیمیایی عصبی کاربرد دارد. علاوه بر این طب سوزنی برای مچ پا هم کارآمد است و به کاهش تورم و درد مچ پا کمک می‌کند. در واقع این شکل از درمان بستگی به نوع درد پا دارد. پس اگر با التهاب، آرتریت یا ترکیبی از این دو، دست‌وپنجه نرم می‌کنید این درمان می‌تواند به هر دو منبع درد کمک کند.

در واقع، در این درمان با قراردادن سوزن به‌صورت استراتژیک، گردش خون به منطقه آسیب‌دیده بازمی‌گردد و با گردش خون بهتر، اکسیژن بیشتری به بدن منتقل می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری درد ناحیه پا را درمان کند. علاوه بر این طب سوزنی برای اعصاب پا هم مفید است، سموم و لخته‌های خونی که در بافت پا جمع شده‌اند قبل از اینکه باعث خطر شوند را دفع می‌کنند. در نتیجه، التهاب به‌طورکلی کاهش پیدا می‌کند و بدن شما سرحال‌تر و سالم‌تر می‌شود.

روش‌های سوزن گذاری در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

متخصصان طب سوزنی معتقدند که درد و بیماری در بدن نتیجه انسداد انرژی در طول نصف‌النهارها است. این انرژی ممکن است در اثر ضربه (تصادف اتومبیل یا آسیب‌های دیگر) مسدود شود و باعث درد یا بیماری در هر نقطه از نصف‌النهارها شود. برای رفع این انسداد، سوزن‌های نازک مانند مو (پین) در امتداد نقاط خاصی از بدن قرار می‌گیرند.. در برخی موارد، ناحیه اطراف پین به رنگ قرمز روشن در می‌آید (حتی اگر پین در هنگام قراردادن آن آسیبی نبیند.( این یک واکنش مثبت به سوزنگذاری است که روش‌های مختلفی دارد. ما در زیر به روش سوزنگذاری برای پا که در کلینیک ارتوپدی پزشک اول استفاده می‌شود اشاره می‌کنیم.

طب سوزنی سنتی (طب سوزنی چینی)

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین درمان‌های مکمل و جایگزین پزشکی در جهان است .این درمان به سلسله شانگ چین در ۱۱۰۰ -۱۶۰۰ قبل از میلاد برمی‌گردد. اعتقاد بر این است که طب سوزنی تعادل بین سیستم عصبی پاراسمپاتیک (یین) و سیستم عصبی سمپاتیک (یانگ) را حفظ می‌کند. این درمان باعث می‌شود که در سراسر بدن جریان طبیعی برقرار شود و سلامتی به ذهن و بدن برمی‌گردد.

طب سوزنی الکتریکی

سوزن‌های طب سوزنی در بدن قرار می‌گیرند و سپس با استفاده از گیره‌های کوچک و سیم متصل به دستگاهی که تکانه‌های الکتریکی یا جریان کوچکی را ارسال می‌کند، به یکدیگر متصل می‌شوند. یک جفت سوزن و سیم به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک مدار تشکیل دهند و اغلب چندین جفت سوزن به طور هم‌زمان تحریک می‌شوند. البته این دستگاه قابل تنظیم است تا بتوانید فرکانس و شدت پالس ارسالی را تغییر دهید. این روش یکی از روش‌های کاربردی در طب سوزنی است.

طب سوزنی لیزی

طب سوزنی لیزری یک روش درمانی برای شبیه‌سازی جریان انرژی در بدن با استفاده از پرتوهای لیزر است. این روش پیشرفته برای کسانی که از سوزن زدن ناراحت هستند یا از شرایط پزشکی خاصی رنج می‌برند می‌توانند مفید باشد. طب سوزنی لیزری سرعت زیادی دارد و بیمار زودتر به نتیجه خواهد رسید. علاوه بر این، لیزر برای افرادی که بیماری سختی چون سرطان دارند و از درد پا هم رنج می‌برند بسیار کاربردی است.

طب سوزنی غربی

طب سوزنی غربی یک روش درمانی است که شامل قراردادن سوزن‌های ظریف در نقاط مشخص شده بدن است. این روش اقتباسی از طب سوزنی چینی است که در آن از دانش آناتومی، فیزیولوژی، آسیب‌شناسی و اصول پزشکی مبتنی بر شواهد استفاده می‌شود. هرچند که این طب سوزنی غربی ریشه در طب سنتی چینی دارد؛ اما بسیاری از پزشکان این روش را یک روش مستقل می‌دانند.

بیشتر بخوانید: طب سوزنی در درمان کدام بیماری‌ها کاربرد دارد

طب سوزنی برای بی حسی پا

طب سوزنی در درمان کدام بیماری‌های پا کاربرد دارد؟

طب سوزنی با استفاده از قراردادن سوزن استراتژیک به درد از هر زاویه‌ای حمله می‌کند. از نظر فنی، طب سوزنی برای بی‌ حسی پا هم مفید است و علاوه بر این، این درمان می‌تواند هر نوع التهاب، ناراحتی یا درد مزمنی را که در سراسر بدن قرار دارد درمان کند. بااین‌حال، شایع‌ترین بیماری‌های طب سوزنی پا عبارت‌اند از:

• بونیون
  • میخچه
  • فاسیای کف پا
  • خار پاشنه
  • نوروما

فواید و مزایا طب سوزنی پا

اگرچه مزایای طب سوزنی پا بسیار زیاد است، اما در اینجا برخی از مهم‌ترین دلایلی آورده شده است که چرا باید از این درمان استفاده کنید:

• طب سوزنی پا درمانی غیرتهاجمی است و به همین خاطر احتمال بروز عوارض بسیار کمتر از افرادی است که تحت اعمال جراحی جزئی یا بزرگ قرار می‌گیرند. در واقع در طب سوزنی پا کمتر جای نگرانی وجود دارد.
  • یکی دیگر از مزایای طب سوزنی پا این است که نیازی نیست که آرام‌بخش یا داروی خاصی را استفاده کنید. شما می‌توانید به‌راحتی این درمان را دریافت کنید و به‌روز خود ادامه دهید. علاوه بر این طب سوزنی برای بی‌حسی پا هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • در این روش نیازی به استفاده از مواد شیمیایی یا قراردادن مواد خارجی در بدن شما نیست. در نتیجه بدن شما می‌تواند به طور طبیعی دردتان را التیام دهد که در درازمدت برای سلامتی و طول عمر شما نیز  بهتر است.
  • در مطالعات بی‌شماری از نظر علمی ثابت شده است که طب سوزنی نتایج واقعی و ملموسی را در بیماران ایجاد می‌کند به همین خاطر است که هزاران سال است که به طور مداوم در کشورهای مختلف مورداستفاده قرار گرفته است.
  • دریافت طب سوزنی پا بسیار تسکین‌دهنده است و نوعی مراقبه به‌حساب می‌آیید که باعث آرامش عمیق می‌شود.
  • طب سوزنی برای اکثریت‌ قریب‌ به‌ اتفاق بیماران بی‌خطر و بدون عوارض است و این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این درمان است که عوارض زیادی به جا نمی‌گذارد.

عوارض و خطرات طب سوزنی پا

به طور کل طب سوزنی یک درمان فوق‌العاده ایمن است، اما هر زمان که پوست را سوراخ کنید، احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. اکثر آنها نادر و خفیف هستند .شایع‌ترین عارضه جانبی کبودی خفیف، درد یا خونریزی در محل طب سوزنی است. در زیر به این عوارض طب سوزنی پا اشاره می‌کنیم.

• بثورات پوستی
  • واکنش‌های آلرژیک به فلز پین
  • غش‌کردن
  • عفونت

همچنین ممکن است راش‌های پوستی یا واکنش‌های آلرژیک را با موکسی باسشن تجربه کنید.  هرچند که انجام این درمان در کلینیک معتبری مثل کلینیک پزشک اول که پزشکان حاذقی دارد می‌تواند عوارض این درمان را کاهش دهد. پس اگر که اختلال خونریزی دارید یا از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، قبل از شروع درمان با پزشک خود صحبت کنید تا خطرات طب سوزنی پا برای شما به حداقل برسد.

مدت زمان تاثیر طب سوزنی پا

مدت زمان تاثیر طب سوزنی پا در هر فرد متفاوت است، به همین دلیل است که کلینیک پزشک اول یک استراتژی منحصربه‌فرد برای هر فرد ایجاد می‌کند. در واقع پزشکان این مجموعه وضعیت بیمار را ارزیابی کرده و روش کاربردی را اجرائی می‌کنند. بااین‌حال، توصیه می‌کنیم چند بار در هفته و به مدت چند هفته درمان طب سوزنی را دنبال کنید تا به نتیجه موردنظر برسید. البته یادتان باشد که در انجام این درمان کوتاهی نکنید؛ یعنی جلسات باید مداوم باشد تا تاثیر گذار باشد و به نتیجه دلخواه برسید.

هزینه طب سوزنی برای پا

خدمات طب سوزنی پا در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

ازآنجایی‌که درمان یک مقوله حساس است؛ بنابراین متخصصان زبده باید کاردرمانی انجام دهند. خوشبختانه برای کلینیک ارتوپدی پزشک اول سلامتی بیماران در اولویت قرار دارد و مشاوران و متخصصان باسوادی به افراد زیادی کمک می‌کند که سلامتی خود را هر چه زودتر به دست بیاورند. یکی از این خدمات، خدمات طب سوزنی با روش‌های متفاوت، کارآمد و روز دنیاست. برای آشنایی با این خدمات کافی است که با مشاورین در تماس باشید تا اطلاعات کامل را دریافت کنید و به جواب سؤالاتتان با جزئیات برسید.

هزینه خدمات طب سوزنی پا در کلینیک ارتوپدی پزشک اول

هزینه طب سوزنی برای پا بسته به نوع درمان شما دارد. اینکه دقیقاً کدام قسمت پادرد می‌کند و به چند جلسه درمان نیاز دارید هزینه را مشخص می‌کند. بااین‌حال برای مشاوره و دریافت جزئیات جلسات درمان و دریافت اطلاعات در مورد هزینه طب سوزنی پا کافی است با کلینیک تماس بگیرید یا به‌صورت حضوری مراجعه کنید.

طب سوزنی کمر در تهران | کاربرد انواع روش های سوزنگذاری در کاهش درد و آزادسازی اعصاب گرفتار توسط دیسک کمر | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
ارائه خدمات طب سوزنی دست در تهران | کاربرد انواع روش های سوزنگذاری در تسکین و درمان انواع بیماری های دست | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.
ارائه خدمات طب سوزنی مغز در تهران | انواع روش های سوزنگذاری در تسکین و درمان انواع بیماری های مغز و اعصاب | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید
خدمات طب سوزنی گوش در تهران | کاربرد انواع روش های سوزنگذاری در تسکین و درمان انواع بیماری ها از ناحیه گوش | برای مشاوره با کلینیک ارتوپدی پزشک اول تماس بگیرید.